HTML

Martye blogja

Amit kiírok magamból, az ide kerül.

Friss topikok

be

2012.03.28. 00:08 [Martye]

Bevallom, nagy gyengéim a konceptalbumok. Ezek olyan lemezek, amin nem csak úgy egymás mellé pakolnak tizenix számot, hanem valami tematika össze is köti az albumon szereplő dalokat. Szeretem a sima kiadványokat is, de valahogy mindig azon kapom magam, hogy ezekhez a konceptalbumokhoz kötődök legjobban.

Egyik nagy kedvencem, a svéd Pain of Salvation "Be" című lemeze pedig még ebben a műfajban is egyedülálló. Nem elég, hogy zeneileg és témában is egy egységet alkot az album, de az egészet még egy kemény filozófiai gerinc is támogatja.

A téma pedig nem kevesebb, mint Isten, a létezés és a megismerés. Nagyon súlyos lemez, amin rengeteget lehet gondolkodni. És nagyon jó gondolkodni rajta. Ehhez adnak is sok segítséget a készítők (kiemelendő a frontember és a projekt rugója, a zseniális Daniel Gildenlöw), a lemez honlapján betekintést nyújtanak az egész hátterébe.

Ami kapcsán ezt a posztot írom, az pedig nem csak az, hogy mostanában nagyon sokat hallgattam ezt az albumot és agyaltam rajta, hanem az is, hogy jutyúbon végig lehet nézni a teljes bemutató koncertet is, ahol az egész albumot eljátszák klasszikus kísérettel és elég teátrális módon. Nekem nem minden jön át belőle, de azért nagyon ott van.

Talán elsőre furcsa lehet az előadásmód, de érdemes adni neki egy esélyt. Gyönyörű, értékes, elgondolkodtató zene. Szerintem.

Szólj hozzá!

süti beállítások módosítása